Reis Madagaskar - Mauritius 2014

terug naar vorige dag

naar de volgende dag

24e dag:  Mauritius > Parijs > Amsterdam

We verhuisden vanmorgen na het ontbijtbuffet naar een andere kamer. Om 10 uur moest onze oude kamer worden vrijgemaakt omdat er nieuwe gasten werden verwacht. Gelukkig mochten we tot 6 uur 's middags van een andere kamer met airco gebruik maken en dat was met een temperatuur van rond de 40 graden wel zo prettig.
Na de verhuizing wandelden we door het bos achter het hotel en op de terugweg zagen we dat er vissers op het strand hun vangst verkochten. Het waren allerlei verschillende kleurige vissen die op zeiltjes waren uitgespreid.
's Middags pakten we onze koffers voor de thuisreis, zaten op een koelplekje op het terras te genieten van de heerlijk ananasdrank en het prachtige uitzicht
Om 6 uur reed de hotelauto voor om ons naar de Sir Seewoosagur Ramgoolam International Airport te brengen. We rijden langs de
het centrale bergmassief van Mauritius naar het zuidwesten, een bijzonder mooie rit, maar wel onze laatste op dit eiland. De zon ging onder toen we halverwege waren en bij wijze van afscheid kregen we nog een buitje met een lichte regenboog.
Na het inchecken ontmoetten we de twee groepsgenoten die in een ander hotel hadden gelogeerd en samen wachtten we op het vliegtuig dat met enige vertraging na half elf vertrok naar Parijs.

het Sint-Helena fazantje in volle glorie twee vrouwelijke textorwevers Parelhalstortelduif

de vissersbootje hebben hun vangst afgeleverd three of a kind, maar welke? diverse vissen, midden voor twee oogvlek koraalvlinders

koekoppen - Naso Elegans drieband koraalvlinders blauwrug eenhoornvissen

in de schaduw op het hotelterras zicht op het strand nog even het bos achter het hotel in

Om zes uur 's middags namen we afscheid van het hotel en de hotelstaf en reden we met een auto van het hotel naar het vliegveld gebracht

we rijden door het bergmassief in het midden van Mauritius

deze berg "Pieter Both" is genoemd naar een, op Mauritius overleden, gouverneur-generaal van Nederlands-Indië.- op het  topje balanceert een grote kei

de zon achter de wolken geeft de bergen een apart kleurtje

klein beetje regen maar wel een regenboog  we naderen het vliegveld  poort naar de Sir Seewoosagur Ramgoolam International Airport