Reis Madagaskar - Mauritius 2014

terug naar vorige dag

naar de volgende dag

19e dag:  Antananarivo, vlucht naar Mauritius

's Ochtends hebben we wat boodschapjes gedaan en onze bagage ingepakt. Ook konden weer wat pagina's op onze website zetten.
Rond 2 uur vertrokken we naar de luchthaven en vlogen rond 5 uur 's middags van Antananarivo naar Mauritius waar we om 21.40 uur aankwamen. Met een bus werden we naar het hotel Villas Mon Plaisir
in Pointe aux Piments aan de westkust van Mauritius gebracht. Daar werd al met het diner op ons gewacht.
We kunnen hier gaan  genieten van de prachtige stranden en helderblauwe zee maar ons plan is meer om er andere dingen te gaan bekijken

Antananarivo
Antananarivo, de hoofdstad van Madagaskar, wordt ook wel “Tana” genoemd.  De stad ligt op een hoogte van 1400 meter op een bergplateau, ongeveer in het midden van het eiland. Ondanks de circa twee miljoen inwoners heeft de stad nog een redelijke dorpse uitstraling.
Er zijn veel smalle, hobbelige straatjes die de bezoeker heuvelachtige centrum leiden. We hadden geen tijd om de stad te bekijken. Niet erg want de dorpjes en de natuur trekken ons toch meer dan de lawaaiige steden.

op weg naar het vliegveld is het een hele klus om de stad Tana uit te komen erg schoon ziet het er hier niet uit

het straatbeeld wordt gedomineerd door taxi's, vooral Diana's en Renauit5jes zijn favoriet  al gauw zien we de vertrouwde rijstvelden weer

dan een heuse dijkdoorbraak en enkele mannen die het gat proberen te dichten

Iets buiten de stad ligt de Marche Artisanal. Hier is een enorme keuze aan souvenirs uit Madagaskar te koop.

de bus wordt geparkeerd bij een "stuw"dam met flink wat doorlaten Bij de kraampjes van Marche Artisanal kopen we de laatste souvenirs op de dijk een visser met net en de laatste vangst

Dan komen we op het vliegveld van Antananarivo

de verkeerstoren van het vliegveld van Tana we draaien de startbaan op airborn

de laatste beelden van Madagaskar gebergte in Madagaskar

voor we boven de oceaan zijn wordt het al bewolkt en al snel gaat de zon onder

Na ruim tweeënhalf uur vliegen landen we in het donker op Maurtius Airport