Reis Indonesië 2017

naar vorige dag

naar volgende dag

dag 19 - Sanur

Vanochtend maakten we een strandwandeling, zochten schelpen en natuurlijk vogels.
De zee heeft hier een behoorlijke branding, over de hele breedte van het strand zie je een lijn met flinke schuimende golven.
Hier in Sanur bestaat het strand gewoon uit wit zand, in tegenstelling tot de andere stranden die we in Indonesië hebben gezien die grijs tot zwart waren door het lavagruis.
Het was weer behoorlijk warm en vochtig dus kwamen we aardig doorweekt weer in ons resort terug.
Vanmiddag zijn we weer in het dorp  gaan lunchen, het Indonesische eten bevalt ons goed. We deden wat laatste boodschappen en zijn ons gaan voorbereiden op het vervolg van onze reis. Morgenochtend vertrekken we om half vijf, ontbijt pakket mee, naar het vliegveld in Denpasar waar we vliegtuig nemen naar Labuan Bajo op Flores, één van de kleine Soenda eilanden.

Sanur heeft een 5 km lang strand ,met een voet/fietspad langs de rand van het strand, met kleine strandtentjes en marktkraampjes, daar achter ligt de hoofdstraat met hotels, restaurants/barretjes en winkels.
Op het strand liggen veel jukungs, typisch Balinese vissersboten met een driehoekig zeil.

ons ontbijt werd opgeluisterd met gamelan-muziek we liepen langs het strand, op zee was een aardige branding tezien tussen de schelpen liep een krab met een goede schutkleur

lokale vissers met hoed op en handschoenen aan op het strand werd natuurlijk gevliegerd Balinees vissersbootje, een  jukung, als speelobject

op het strand nog meer  jukungs en ook hier een altaar met offerandes ook op een muurtje langs het wandelpad werd geofferd

Terug bij ons huisje

ons eigen huisaltaar in onze boom hingen twee bijenkorven, maar geen bij te zien Ganesha, de god van kennis en wijsheid